Islamic Widget

Latest Update

22 November 2011

K.I.T.A

Takdir tuhan menemukan K.I.T.A...
Yang sudah tertulis di dalam loh mahfuz...
Aku, kau, kamu dan dia punya banyak perbezaan...
Ibaratnya aku api, kau tanah, dia angin  dan kamu air...
Hanya K.I.T.A....

Allah ilhamkan air untuk menutup amarah sang api...
Allah berikan angin agar aku selalu damai disisinya..
Dan Allah ciptakan tanah agar aku sentiasa ingat tempat ku berpijak...

Mengharungi segala suka dan duka...
Berkongsi senyum dan tawa....
Berkorban masa dan ketika....
Bertekak salah dan benar...
Bercerita segala yang indah...
Hanya K.I.T.A

 Terasa belum puas untuk semuanya...
Tapi... Aku sedar...
Perjalanan hidup kita masih terlalu jauh...
Masa memisahkan kita,
Masa mendewasakan kita,
Masa AKAN merubah segalanya...

Dari seorang  pucuk dewasa...
Kelak menjadi dewasa yang cukup rencahnya...
Dari seorang yang banyak tingkahnya...
Kelak menjadi orang yang terjaga akhlaknya...
Dari seorang yang penuh dengan angannya...
Kelak termakbul segala yang diangankan...
Hanya K.I.T.A ...

Jauh... Bukanlah titik sebuah persahabatan...
Jarang... Bukanlah bermaksud lupa erti sahabat...
Janggal... Istilah yang harus dibuang dalam suatu ikatan persahabatan...

Semoga...
Jarak yang memisahkan kita...
Bukan penghalang untuk berutus khabar ...
Bukan penyebab untuk menciptakan jurang di dalam sebuah persahabatan yang suci...

Aku, kau, kamu dan dia...
Sahabat selamanya...
Hanya K.I.T.A...
Kerana. Ini. Takdir. Allah (K.I.T.A)
Untuk  Aku, Kau, Dia dan Kamu....
Selamanya.

AY111103 <3



No comments: