Islamic Widget

Latest Update

31 August 2011

Ya allah ya tuhan ku….
Jika dia bukan milikku lagi…
Kau hilangkan perasaan cinta yang pernah
wujud di dalam hati ini….
Biarlah perasaan cinta itu hanya wujud
sekali sahaja untukknya….
Aku tak sanggup menangung derita
mencintai dan merindui nya lagi…
Sedangkan ku tahu dia bukan miliku lagi….
Aku doakan dia bahagia bersama insan
lain….
Dan aku juga mahu diri ku bahagia…..

Ya Allah ya tuhan ku…
Kau bebaskan perasaan ku ini…..
Terlalu sengsara rasanya memiliki perasaan
cinta ini….
Jika memang waktu untuk aku
mencintainya telah habis….
Kau tutup kan perasaan cintaku ini
untuknya….
Agar bayang2 cintanya tidak terus
menghantui hidup ku ya Allah…
Aku tahu aku terlalu mencintai nya….
Setiap masa ..setiap saat…
Pasti terbayang memori2 indah aku
bersamanya….
Kehilanganya memang sukar ku terima….
Aku tahu…dia takkan kembali kepada aku
lagi….
Aku terima ujian mu ini ya Allah dengan
hati yang terbuka…
Walaupun terlalu berat untuk aku
hadapinya….
Aku insan yang lemah….
Tetapi aku tak mahu terus lemah…
Lemah hanya kerana gagal dalam
bercinta…
Sedangkan cinta yang hakiki hanya lah
padamu Ya allah….

Ya Allah ya tuhan ku…..
Bantu lah aku untuk melupakan nya ya
Allah…
Aku mahu terus hidup dalam dunia yang
nyata …
Aku tak mahu terus merasa derita
mencintai dan merinduinya ..
Mencintai dan merindui dia yang bukan lagi
milikku…
Aku telah merelakan dia pergi ya allah…
Aku terima dengan pilihanya ya allah..
Aku redha jika takdirnya dia bukan
jodohku….
Dan…aku juga mahu cintanya juga pergi…
Biarlah kisah cinta aku dan dia menjadi
sejarah…
Sejarah yang lebih mematangkan aku …
Sejarah yang menjadikan aku lebih kuat….
Sejarah yang menjadikan aku lebih
bersyukur ….

Ya allah ya tuhanku…
Terlalu berat ujian cinta ini…
Jadikan aku hamba yang lebih kuat ..
Agar aku tidak lalai dalam kesedihan cinta
ini ya allah…
Semoga satu hari nanti cinta di hati ku ini
akan berputik kembali….
Dan jika saat itu telah tiba ya allah…
Kau jatuh kan lah cinta ku itu pada …
Seseorang yang melabuhkan cintanya
padamu ya allah..
amin2…ya rabbal al amin….

P/s: quote from others blog... Ouh touching!

No comments: