Islamic Widget

Latest Update

18 April 2011

Dot!

Segalanya ternoktah di sini...
Saat ini...
Aku bersyukur kepadanya kerana 
diberi petunjuk dan hidayah...

Mungkin...
rasa ini tidak akan hadir lagi dalam hidupku...
ini yang terakhir kali aku merasainya...
kerana sungguh pedih untuk mengulanginya semula...

Tipu...
Memang tipu pabila aku mengatakan..
Aku bahagia jika kau bahagia...
Kerana..jauh di lubuk hati ini,
pedih.. sangat pedih...

Tapi...
Aku percaya Qadak dan Qadar...
Mungkin ini yang terbaik untuk kita...
Doaku buatmu yang kini bergelar sahabat...
Semoga kau berbahagia disampingnya...

Ya Allah… Seandainya telah engkau catatkan dia milikku tercipta buatku, satukanlah hatinya dengan hatiku… Titipkanlah kebahagiaan antara kami agar kemesraan itu abadi. Dan ya Allah ya Tuhanku yang maha mengasihi dan Pengkurnia rasa cinta… Seiringkanlah kami melayari hidup ini, ketepian yang sejahtera dan abadi…
Tetapi ya Allah… Seandainya telah engkau takdirkan dia bukan milikku, bawalah tarikan perasaan ini jauh dari pandanganku. Luputkanlah ia dari ingatanku… Dan perliharalah aku dari kekecewaan…
Serta ya Allah ya Tuhanku yang maha mengerti isi hati… Berilah aku kekuatan, melontar bayangannya  jauh ke dada langit. Hilang bersama senja nan merah, agar aku bisa bahagia walaupun tanpa bersama dengannya…
Dan ya Allah yang tercinta… Gantilah yang telah hilang, tumbuhkanlah kembali yang telah patah. Walaupun tak sama dengan dirinya…
Ya Allah ya Tuhanku… Pasrahkanlah aku dengan takdirmu.  Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan adalah yang terbaik buatku. Kerana engkau Maha mengetahui segala apa yang terbaik buat hamba Mu ini…
Ya Allah… Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku di dunia dan di akhirat.  Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini… Jauhkan aku dari kemaksiatan dan kemungkaran. Jangan engkau biarkan aku sendirian di dunia ini mahupun di akhirat melain kau dekatkan aku dengan jodohku yang sebenar.  Kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman, sabar seperti orang2 yang beragama. Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup. Menuju ke jalan yang Engkau redhai. Dan kurniakanlah padaku waris-waris keturunan yang soleh…
Amin… Ya Rabbal Alamin…


p/s; the same thing happen during study weak.. hopefully I can manage myself wisely...  Hanya Padamu Ku berserah... Ya Allah... (T_T)

No comments: