Islamic Widget

Latest Update

20 March 2011

~Irfan~E-Fun~Kulipan~Gaman~


Salam…
Entri kali ni nak citer pasal… budak kat atas nie…
Heee… budak ni aku sayang sangat… 
Budak ni nama dia Mohd.Irfan Danial…
Ataupun nama panggilan dia… 
irfan, e-fun(anti ja je yg pggl camni k), kulipan(bapa dia panggil cani),gaman-panggil bila tym gurau2.. hehehe
Actually budak ni adalah anak buah aku…=) Anak buah aku yang 1st
Sebab tu aku sayang sangat2 dengan dia…
Dia lahir 19 mac 2002 (semalam birthday dia..heee…)


Since aku ni anak bongsu, so tak merasa ada adik…
Once si e-fun ni lahir… huhu.. aku sangat suka!=)..
1st tym aku dukung dia masa umur dia 3 bulan.. 
(heheh tak berani nak pegang baby tym tu.. yelah.. xde adik… xde xprience.. takut sangat nak dukung.. hehehe). 
1st tym aku dukung die.. tengah syok2 dukung, cium2, bau baby... tiba2 aku rasa panas2 jer… OMG rupanya2 e-fun dok buang air kecik.. huwaaaa…
1st tym dukung dia aku dah dibuli.. hahahaha..kerana e-fun anti ja x kisah…=p

Selepas lahir jer e-fun dok kat kampong.. sampaila umur dia 2 bulan.. 
lepas tu, dia balik umah dia pulak.. mak dia kena kerja …
nasibla rumah e-fun time tu tak jauh.. 5 minit jer dari kampung..=) hehehe
Dek kerana aku ni jakun sangat dengan kehadiran baby… Setiap minggu, at least 3 hari aku akan stay rumah akak aku…=)

Heee tolong akak aku buat susu untuk dia, jaga dia, main-main dengan dia,… aku tak kisah sangat… yang penting aku dapat peluk cium dia… hehehe
At the moment, memang aku sangat rapat kat e-fun… Benda ni berlarutan sampai la tahun 2005… 
Sampaikan kalau aku tak datang tido umah dia, dia akan cal… 
ada sekali dalam tahun 2005, time tu aku SPM.. so, dah kurang la datang rumah dia,…Dia datang kat rumah aku semata-mata nak ajak aku tido kat rumah dia… dia amik baju aku tolong packkan… hahaha.. tym ni nak x nak aku pegi gak.. hehe.. e-fun efun…

Selepas SPM lak, aku kena masuk PLKN… time tu pun aku rindu gler ngan e-fun.. malam2 after makan jer call dia… huwaaa rindu…
Sampailah aku masuk matriks… masa aku masuk matriks dia siap cakap kat mak dia lagi, tak boleh ka kita ikut anti ja pegi Labuan… Mak dia kata tak boleh, anti ja nak pegi sekolah tu… pastu dia diam.. dia datang jumpa aku then cakap kat aku, anti ja… anti ja tak payahla pegi sekolah di Labuan.. anti ja sekolah la di sini saja…nanti e-fun rindu sama anti ja macam mana??

Fuh .. time tu sebak jugak… dan setiap kali aku balik cuti… macam-macam coklat aku belikan untuk dia.. sebab e-fun ni hantu coklat.. hehehe tapi yang tak bestnya, bila aku nak balik matriks semula, setiap kali tu la irfan nangis… huhuhu aku yang tak nangis pown jadi nangis.. aduh…. E-fun, e-fun.. huhuhu..

Saat yang paling aku sedih sangat, masa 1st time aku nak fly g kl.. nak masuk U.. Time tu lagila.. dia peluk aku tak nak lepas… huhuhu… time tu memang sedih sangat…huhhu… I’ll miss the moment…

Semalam… genaplah dia 9 tahun… sepanjang 9 tahun dia hadir dalam hidup aku, aku sangat terhibur dengan keletah dia.. bijak, petah berbicara, suka menari( he’s really a great dancer, but he’s not sotong ok! Gagah perkasa) =) and one more thing, he’s really a nice boy!

Sejak dia dah ada adik, Nana… perasaan jeles tu agak ketara ckit r… dia penah cakap kat mak dia, dia sedih, mak dia da x sayang kat dia, sayang kat adik jer lebih… then, mak die terangkan.. bla bla bla..and at last dia faham=)…Nasib r nana x mengada...apa-apa kena ada ge ge(abang)  kan=)

Aku percaya e-fun akan jadi abang yang baik satu hari nanti… 
sepanjang dia ada adik, dia tak pernah pukul adik dia… 
sesapa yang buat adik dia jatuh or buat dajal… dia mesti akan marah giler2.. hahaha… 
dan aku penah dimarah… time tu aku nga main ngan nana(adik e-fun)… ntah camana nana boleh tesalah landing… landing kat lantai umah aku…dammmm…. Abih mulut die luke.. darah kuar dari mulut die…huwaaa…. Cuak giler aku tym tu… at that time e-fun tgh melukis and tekejut… die marah giler ngan aku.. sampaikan x nak soh aku jaga nana lagi tym tu.. hehe walaupun hakikatnya, nana yang jatuh sendiri..hahahaha… sooory…


Aku dengan e-fun punya hobi yang sama… aku dengan dia memang suka baca buku… tiap kali kuar g shoping dengan irfan.. tempat yang sure aku and irfan akan pergi berdua adalah bookstore… hahaha kat sini sejam pown kitowang bole lepak… tak pegi shoping tempat lain pun x apa… asalkan bole beli buku  and  sometime komik.. hehehe


Being with e-fun, berdua sangat best… coz at that time, I boleh buli dia.. hahaha=).. tapi e-fun ni sabar sikit and marah dia x lama…=) dats why aku sayang giler-giler kat dia…=) hehehe…

E-fun ni jugak sangat mudah kesian kat orang… terutamanya time sekolah, Nampak sangat dia mudah kesian kat orang especially kawan dia yang kurang mampu. Setiap kali rehat, duit yang dia ada dia akan beli 4 jenis makanan.. satu untuk dia, satu untuk kawan dia yang susah, satu untuk nana and satu untuk nenek da(macik aku yang jaga dia n nana dari diowang kecik sampai da besar)..duit dia habis camtu jer setiap hari… huhuhuhu… e-fun efun…

Nak cerita pasal e-fun ni, memang tak akan habis..
To Mohd Irfan Danial Zainal,
Satu hari nanti kalu e-fun baca blog anti ja ni,
Anti Ja nak e-fun taw yang Anti Ja sayang sangat dengan e-fun…
Kehadiran e-fun sangatlah bermakna buat Anti Ja dan seluruh keluarga…
Terima kasih e-fun kerana menjadi anak buah yang baik untuk anti ja, anak yang baik untuk mama dan bapa, ge ge yang baik untuk nana, dan cucu yang baik untuk atuk dan nenek (kg jawa n keningau)…

Anti Ja sayang sangat-sangat dengan e-fun… Semoga di hari ulangtahun e-fun yang ke 9 ni, e-fun akan menjadi seorang budak yang lebih baik… e-fun still budak oke.. walaupun e-fun tak suka kena panggil budak…hehehe…

Doa Anti Ja sentiasa untuk e-fun… Semoga hidup e-fun sentiasa dilimpahi rahmat dari yang maha Esa… Diberi kecerdikan akal fikiran, sifat-sifat mahmudah dan semoga e-fun menjadi seorang anak yang berguna untuk semua hendaknya…
Mohd Irfan Danial… I Love You…!!!

No comments: