Islamic Widget

Latest Update

21 February 2011

Kalaulah...


Kan best kalau ada di kampung sekarang...
Sakit-sakit macam ni mesti mak soh dok diam-diam...
tak boleh buat tu.. tak boleh buat ni...
nak mandi pown mesti mak x suruh...ho3
melekit2 badan... tapi mak kata.. tahan jerla..
orang demam tak elok mandi air sejuk...
gulp... dengar jerla kata mak kan...
dia ada reason sendiri ar tu...
pastu makanan pown mak jaga...
tak boleh makan makanan yang panas...esp makanan yang berunsurkan halia...halia katanye panass..
kang panas badan naik..
so, kita layan jerla...
pastu... mak mesti sediakan air sebotol yang besar...
mak kata.. minum lah air banyak-banyak biar kurang sikit panas badan tu...
pastu malam lak..
kakak sure tido luar... mak kata bia aku selesa ckit dalam bilik...
(kakak aku sure lagi suka tido luar..sejukkk..dalm bilik panasss hehehe)
pastu... kalau kat kampung...
after kul 12 malam.. memang sejuukk sangat...
time tulah aku akan terbangun dan bersin x henti.. kadang2 sampai sesak nafas...
jap g aku dgr ar pintu bilik mak aku bukak... 
die datang kat aku.. gosok seluruh badan aku ngan minyak panas...
pastu baru r nyenyak tido...
x lame lepas tu sure mak buatkan aku milo...
bawak g bilik.. soh makan.. katenye.. badan aku panasss...
minumlah air milo panas ni... makan ngan roti...
kalu perut kosong, x boleh makan ubat...
huhuhu
kadang-kadang..aku malas sangat nak minum...
tapi cian lak tengok mak aku penat2 masakkan aku air, n buatkan air untuk aku...
at last, aku minum gak... then makan ubat...
cian ngan mak aku tiap kali aku demam...
mak aku la orang paling risau kalau kitowang sakit... hu3...
sebab tu... sekarang ni kalau aku sakit kat sini, aku x kol mak aku...
aku takut dia risau...hu3... 
pernah sekali time aku praktikal... 
aku sakit lame jugak...
tapi since aku praktikal x bole la nak senang-senang cuti kan...
aku batuk teruk sangat masa tu...
mak aku risau sangat sampaikan dia sanggup temankan aku kat KK...
dia x tido malam.. aduh... sangat tacing r time tu...
tapi x mo la tunjuk depan mak aku kan... 
aku wat2 elok jer kat depan dia.. supaya dia ingat aku dah sihat...
coz.. at the same time.. mak aku tinggalkan bapa ak n akak aku jer kat umah...
risau lak bapa aku sorang-sorang kat umah time akak aku g kejer...
dan time tu jugaklah... bapa aku sakit...(T_T)...
seriously.. masa ni aku memang sangat rasa bersalah...
mungkin... kalau mak aku x datang temankan aku kat KK..
bapa aku tak akan g kebun...n sakit jantung dia tak akan menyerang semula... huwaaaaaa
memang teruk bapa aku sakit time ni... lama jugak dia terlantar kat katilll...
tak dpat nak jalan..huhuhu... sangat rasa bersalah masa ni...urmmm
Walaupun mak aku ni tak belajar tinggi..setakat tingkatan 3 jer..
tapi pengetahuan dia especially dalam sains kesihatan sangatla mengagumkan...
sampaikan anak buah aku irfan, gelarkan mak aku doktor.. hu3...
mak mak... aku rindu gila ngan mak aku sekarang...
Mak aku seorang yang sangat pentingkan keshatan kitowang...
mungkin sebab die penah rasa betapa sakit dan susahnye berpenyakit...
so dia selalu sediakan aku suppleement...
coz antara 6 orang anak dia...
aku jer yang paling teruk...
orang yang selalu sakit...
antibodi tak kuat...
semua aku...
Thanx mak... coz sentiasa sediakan semua tu... sangat-sangat hargai mak...
Aku sayang ngan mak aku...
Mungkin selama ini aku masih tak berpeluang untuk luahkan kat mak aku yang aku sayang sangat kat dia...
Sayang sangat-sangat...
Mak yang terbaik...
Tiap kali aku balik cuti sem...
setiap malam aku akan borak ngan mak aku kat dalam bilik dia..
kadang-kadang sampai tertido...
Mak aku selalu pesan kat aku...
jangan lupa solat... jangan lupe amalkan semua yang die soh...
dia kata... manusia ni... kita x tau hati diorang...
sentiasalah buat baik dengan diowang...
jangan cari musuh...
kalau sakit... cepat-cepat makan ubat...
mak jauh.. mak x dapat nak jaga...
pastu.. ada masa-masa mak aku akan cerita kat aku...
dia teringin nak beli bla bla bla... tapi mahal sangatla....
masa ni...
aku kesian sangat dengan mak aku...
aku kata kat mak aku.. doakan la aku dapat habis belajar cepat & dapat kerja yang baik-baik...
aku da janji kat mak aku...
nanti aku da kerja... aku nak bawak mak n bapa aku g umrah...
Aku taw mak aku sangat rindukan mekah...
Coz setiap kali kitowang borak2...
bab-bab nak pergi mekah selalu jer jadi topik...
aku taw.. dia rindu sangat nak pegi mekah ....
coz tym die pegi dulu... die x sihat sangat...
Kesian kat mak aku...
dia bukanlah jenis seorang isteri dan mak yang suka meminta-minta...
aku tengok tiap kali abg n kakak aku bg duit kat die... semua duit tu habis untuk beli ubat dan barang umah jer...
kadang-kadang... barang-barang untuk die sume dia cut cost...
huhuhuhu...
Selama ni..aku x pernah mengaku yang aku anak manja...
tapi saat ini... aku akui aku memang anak manja...
aku terfikir... kalau satu hari nanti diowang sudah tiada...
macam manalah hidup aku nanti...
ssedangkan segala yang aku buat hari ni.. semua atas nasihat diowang..
segala gerak-geri aku selama ni berpandukan diowang....
Aku tak boleh kehilangan diowang... 
Aku sayangkan diowang...
kalaulah suatu hari nanti aku ditakdirkan aku dapat kerja di semenanjung...
Aku akan pastikan aku akan bawak diowang tinggal sekali dengan aku...
Cukuplah 5 tahun aku hidup jauh dari diorang...
Seksa...
Aku x sanggup tinggal berjauhan lagi... huhuu....
untuk Mak aku... Salmah Chia dan ayah aku Mohd. Yahya...
Anakmu ini sangat menyayangimu...
I Love Both Of You So much....
My lovely Mum.. mmuahhh

1 comment:

Cik Taman Timah said...

jaja...kantoi...anak manja...=)